Passar det lilla företaget: Att anställa en marknadschef är en riktigt stor investering och kostnad.
Eller vet du inte vilken kompetens du behöver, lugn … prova hyra istället för att anställa**.
– Testa vilka behov ni har.
– Få hjälp att utveckla rollen så den passar er verksamhet, och formulera ev framtida tjänst.
– Rekrytera rätt kompetens.
– Kunskapsöverföring.
Kanske räcker det med en tillfällig resurs. Ibland behöver man någon som kan se helheten och med andra ögon (som inte är hemmablind). Jag delar med mig av min erfarenhet och ger dig verktyg att utvecklas.
– Tillfällig marknadschef som hjälper er rätt i djungeln av media – vad passar er verksamhet?
– Hur kan vi utveckla affären?
– Hur lång tid tar olika insatser?
– Vilka kommunikationsinsatser bör prioriteras och … hur går vi till väga t ex.
UPPLÄGG
Nivå 1
• Inledande workshop (á 2h, 1-2 personer) inkl rapport, nulägesanalys och mål = 4000 kr.*
Nivå 3
• Inledande workshop (á 3h, 3-4 personer) inkl rapport, nulägesanalys och mål = 8000 kr.*
*Nivå 1 & 3 välj alternativ:
• Hyra 2 månader = 229 600 kr (700 kr/h)
• Hyra 4 månader = 426 4000 kr (650 kr/h)
• **Hyra 6 månader = 590 400kr (600 kr/h)
inkl kunskapsöverföring, formulera en platsannons alt dokumentering av identifierade behov av rollen.
Moms, resor och ev traktamente tillkommer.
PS. Nivåerna motsvara även den befintliga kompetens, ett större behov och 1-2 personer kan motsvara nivå 3. Det är kunskapsöverföringen som gör skillnaden då.